pühapäev, 8. jaanuar 2017

Elame veel



Seda aastat on olnud vaid nädalakene, kuid emotsioone sellesse on jagunud äärmusest äärmusesse. On olnud rõõmu ja kurbust, õnnehetki ja leina, ärevust ja armsaid üllatusi. Nii intensiivse alguse puhul on paslik endale meelde tuletada Tõnu Otsa artiklit: elamise ühik on päev.
Mõni aeg tagasi sõitsin kottpimedas ja peaaegu kinnisilmi ühele üritusele, kus särasid kultuuriinimesed meie maakonna igast vallast ja linnast. Nii kogemata kombel õigesse kohta ei ole ma varem kunagi sattunud. Seda „otseses mõttes“, mida võib kahtemoodi mõista. Esiteks nägi välja see sõitmine umbes nii: sulle öeldakse maja number ilma korterinumbrit ütlemata ja ilmelikul kombel oled kohe esimese matsuga selle õige ukse taga. Ja teiseks olid mul väikesed kartused võõra seltskonna ees, kuid tegelikkuses ei osutunud nii laheda rahva hulgast üldsegi mitte keeruliseks üles leida „ühine keel“.
Sellise spontaansuse ja õnnelike juhustega loodan arvestada ka alanud aastal. Olen väga vilets planeerija, pigem vaatan alati, kuidas asjad kulgevad. Suuri lubadusi iseendale ei ole ma samuti ammu andnud. Ei ole mõtet anda tõotust dieedipidamise või hommikujooksu tegemiseks, kui ma seda nagunii ei tee. Ma isegi võin mõned korrad selle mõttega ka reaalselt kaasa minna, kuid minu ind raugeb õige ruttu, seega parem ei hakka üldse lubamagi. Muidugi on asju, mida tahaksin osata, kohti, kuhu tahaksin minna. Aga eks ma siis katsun vaikset viisi ja tasapisi ikka mõnel unistusel sabast kinni ka hakata. Näiteks nägin täna Nipiraamatust toredat Erik Orgu võimlemisesarja, mille ma võib olla omastangi. Rõhk ikka sõnal võib olla
Ja üldiselt on nii, et kui ise ei planeerigi, siis teevad seda teised. Praeguseks on teada, et suurema sündmuse tarvis peame elama aastakese ja veidi rohkem ;)
  ELAME VEEL
(Uno Naissoo/Heldur Karmo)

Pea meeles Colas Breugnoni –
tema kaudu ka meist on see laul!
Ei kandnud ta kuldset krooni,
teda ehtis ta töömehe au.

REFR.: Läbi rõõmu, läbi mure
läheb looklev tee,
üle rõõmu ja mure
me elame veel!

On päevad kord head, kord pahad –
nii ei igavle rahutu vaim.
Kui usud ja tead, mis tahad,
puhkeb õide ka kiduraim taim.

Kui asjad on risti-rästi,
ole vahel kui põikpäine sõnn!
Kui midagi teed, tee hästi –
poolik õnn pole üldsegi õnn.

Pea meeles Colas Breugnoni –
olgu pidugi igakord uus!
Ja kuninga kombel troonil
tõsta päikese terviseks kruus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar