kolmapäev, 15. oktoober 2014

Kas reklaam teeb õnnelikuks



Olen millegipärast hakanud vastama erinevatele netiuuringutele. Üks põhjus, miks ma seda teen, on kindlasti, et neid tehakse sihtotstarbega ja kui kõik eiraksid, siis ei saagi ju midagi teada. Nii et siis vastasin viimati netikäitumisega seotud teemadel. Oli väga pikk  küsitlus, aga lõpuni ma tegin selle ja pean ütlema, et täiesti asjalik oli. Seal oli see miski, millega ma tõepoolest tegelen ja oli mingis mõttes ka kasulik, sest silma jäid ka mõned veebikeskkonnad, millest seni ei olnud kuulnudki või olin ära unustanu ja mida ma kohe järgi katsetama hakkasin. Näiteks videoid vaatan ainult youtubest ja vimeost nagu oleks kuulnud aga täpsemalt uurinud ei ole.

Seevastu mingi aeg tagasi täitsin pudelivee kohta käivat küsitlust, mis oli täiesti tobe ja mulle näib, et sellise küsitlusega ei saa küll mitte mingit adekvaatset infot tarbijakäitumise kohta. Küsimus kas pudelivee tarbimine teeb sind õnnelikuks või enesekindlaks või rahulolevaks või väärikaks,  paneb üldse õlgu kehitama. Pudelivesi seda nüüd küll kindlasti ei tee või vähemalt ma ei tea kedagi, keda pudelivee ostmine ja joomine õnnelikuks teeks :D Võib olla ma lihtsalt ei tunne selliseid inimesi. Reklaamide alal oli vist sama, kas oled näinud ja kas see muudab minus midagi. Ei muuda, ma usun et pole ainuke, kelle jaoks on need lihtsalt ühed tüütud vahepalad ja enamasti nende sisulist poolt tähele ei panegi.

Õnneks on küsitlustele vastamine alati vabatahtlik. Väikest präänikut lubatakse teinekord ka, aga ega see präänik vastamist ei mõjutagi. Keegi peab aga higipullid otsaees välja mõtlema kogu selle küsimustiku ülesehituse ja loogilisuse, olgu või jabur.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar