pühapäev, 9. veebruar 2014

Kuidas Domincast sai Pühapäev



Mina teadsin, et esitlesin end isetegijate kogukonnas oma koera nimega, aga tuleb välja, et Dominica tähendab ka pühapäeva ehk siis issanda päeva. 


Enamus kristlasi peab pühapäevana nädala esimest päeva, kuna see on Kristuse ülestõusmise päev (vt nt Jh 20:1; Mk 16:1-2 jm), mida mõistetakse kui uue loomise algust (vrd nt 2Kr 5:17), niisiis õigupoolest kui "kaheksandat päeva". Sellele viitavad ka pühapäeva nimetused erinevates keeltes: näiteks ladina keeles on see "Dominica" (Issanda päev), vene keeles aga "voskressenje" (ülestõusmine). 
 


Vot siis, mitte et ma nüüd rahul ei oleks selle issanda päevaga, aga siit siiski moraal, enne kontrolli ja alles  siis …võid olla päris kindel.  Oma koerale ma ise nime ei andnud,  kui nimepanijagi  selle nime sügavamaid tagamaid teadis? Minu valik oleks kindlasti olnud midagi lihtsamat ja koeralikumat. Aga kuna minu koer on minu vaieldamatu lemmik (teiste lemmikute kõrval), siis olin ikka rõõmuga Dominica… kuni tuli uus mõte... natuke eestistada seda nime, tähendus jääb ju samaks.  Koera ma loomulikult ei hakka Pühapäevaks kutsuma, kuigi iga päev koeraga on justkui pidupäev :)

Dominica

Aga iseenesest on ju pühapäev tore päev. Natuke kauem saab magada ja   pühapäeval on alati pühapäeva tunne ka :D Mõnel muul nädalapäeval on küll mõnikord mõne teise päeva tunne ehk „päevad on  sassis”.  Pannkoogid ja pühapäev on idee poolest nagu kokku laulatatud, aga mina oma laiskusest ei viitsi hommikul enne teisi ärgata ja siis pannide ja pottidega möllama hakata. 
Seni veel. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar