teisipäev, 11. veebruar 2014

Mupo või apelsin ehk südamlik kink kõige paremale sõbrale....

.....ehk siis iseendale. Kui ikka ise ennast armastad, siis võib-olla teevad seda ka teised. Vähemalt ma püüan sinnapoole :)
Anu Saagim ütles möödunud aasta lõpul uue aasta moetrende ja värve kommenteerides, et ärge kandke oranži, siis olete nagu MUPO. Mulle oranž meeldib, küllap sellepärast jäi see  ka kõrvu (tundsin end puudutantuna). Kuid mis MUPO, ikka kordki saan olla apelsin, muidu olen ikka kartul mis kartul. Ja las üks säravamates toonides vest laseb vähemalt välja paista apelsinina :D

Aga vestist endast. Minuga juhtub alatasa nii, et hakkan tegema ühte ja jõuan välja teiseni. Küllap on põhjus ikka minu vähene kavandamisoskus või ka laiskus. Silmuste arvu arvutasin kõik kenasti välja, aga kui ikka jupp maad oli kootud, siis selgus tõsiasi, et vist on kitsas. Kuna harutada ei tahtnud (mõnikord ikka teen ka seda), siis mõte liikus edasi uuele tasandile. Kokkuvõttes sai selline mitme tehnika, erineva materjali ja lisanditega vest.




















Lõngast. Kui koduseid kappe vaatan ja koristan, siis jõuan tõdemuseni, et asju on palju, kuid ka koristamise käigus ma neid millegipärast eriti ei vähenda. Ikka näib, et seda läheb selleks vaja, sellest saab seda teha jne. Nii oli ka minu (isegi mäletan) 2007. aastal kootud kampsikuga. Ma ei ole seda ikka enam mõned aastad kandnud, lihtsalt üks asi tüütab ära ja kuidagi jääb seisma. Aga ta seisis ikka mõttega - harutamise mõttega. Nii et nüüd sai kampsunist hädapärast vest :D
Teate ju küll, kuidas harutatud lõngaga ümberkäia - ikka vihiks ja märjaks ja kuivama ning alles siis keradeks. Mina tegin loomulikult kohe keradeks. Minu arvates on mustrid, mida kannatab teha harutatud lõngast ja mida mitte. Seekord valitud muster kannatas harutatud lõnga ja  ka n.ö otse kampsunist vestiks kudumist. Mina valisin vanast Claire Halliku 1957. aastal väljaantud raamatust "Silmuskudumine" sellise struktuurse mustri. Kuna lõnga võtsin topelt, siis musterile kulus üsna palju lõnga, s.t et keskmisest kampsunist tuli välja vest, või tegelikult ei oleks tulnudki, kui seda musta ei oleks juurde heegeldanud. Kogemata tehtud valearvestus oli ikka täiesti vajalik.





 Nii et kui tahan olla apelsin või ikkagi MUPO, tegelikult hoopis KOPO (kodu politsei), siis panen selga selle südamega vesti ja saavad ka kodused aru, et näägutan või loon korda ikka hea pärast - südamega :D :D :D

P.S Claire Halliku kudumise raamat on üks imetore raamat, seal on nii selgitavad juhendid kui ka mustriskeemid, täpsed õpetused, kuidas mingeid silmuseid võtta. Ja selgitatud on nii, et ka suht võhik saab aru. Igatahes mina hoian seda raamatut kui oma silmatera :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar