esmaspäev, 31. märts 2014

Härdakene nagu ma olen...

....olid mul pisarad silmis juba siis, kui raamatupoest oma tütrekestele jõulukingiks Kätlin Kaldmaa raamatu „Õnn on otsuseküsimus ehk need asjad, mida üks ema tütrele õpetada ei jõudnud”, ostsin. Isegi ei tea, miks või mis meele härdaks teeb. Kui palju neid manitsus- ja õpetussõnu on jagatud (küllap olen ikka veel varmas neid jagama), kes seda täpselt enam mäletabki. Eks see ongi rohkem nii, et eneserahustuseks ütled ja kes teab, kust maalt on paras ja kas on midagi veel, millest oleksin pidanud rääkima. Küllap  iga üks elab ja on nii, nagu oskab (olgu või omad lapsed) ning omad valud ja ilud tuleb ikka endal läbi elada ja ehk selle kaudu tuleb ka õpetus.
Mulle väga-väga meeldib Aino Perviku kõige esimesest lasteraamatust „Kersti sõber Miina” üks minu jaoks esile tulnud mõte : mida rohkem inimene maailmas käib või näeb, seda targemaks ja paremaks ta muutub! Kui on niisugune inimene, et oskab aru saada ja meeles pidada, mis ta on näinud või kuulnud. 

Alalhoidlik nagu ma olen, loen ikka nüüdki veel sõnu peale oma ilmarändurist tütrele. Üks osa minust tahab, et ta oleks ikka stabiilse elu ja töökohaga, mis annaks tunnistust selle kohta, et elu on paigas. Teine osa on ikka selle rändamisega vägagi 
nõus ( ise ei ole saanud, ei ole julgenudki), sest näha, milliseid võimalusi tänane aeg maailmas pakub, kogeda uusi maid, kultuure ja inimesi on ikka erakordne. Ja ma nii väga loodan, et tema on selline inimene, kes oskab aru saada ja meeles pidada.

Sellepärast ongi ka igalt tema käigult toodud asi vaat et kulla hinnaga :D minu jaoks. Kes see rumal inimene tühje kohvipakke kogub… muidugi ka mina mitte, aga kaugelt maalt kohviistandusest toodud kohvipakiümbrist kohe kuidagi ei taha ära visata. Costa-Rica on selline riik, kuhu iga lihtsurelik ei satu. Mina sain aga juua selle maa farmis jahvatatud ja pakendatud kohvi. Tegelikult ei ole see tänase päeva globaalsuse juures ka midagi erilist, aga minu jaoks siiski…. Nii võtsin kätte ja sättisin selle pakendi tühja klaaspurgi ümber ja tegin endale uue kohvipurgi. 





See on lihtsalt eriline mulle.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar