esmaspäev, 25. jaanuar 2021

Väike tegu, mis päästab (minu) maailma

 

Olen täheldanud, et jaanuar on kõikidest teistest kuudest pikem. Aastavahetus oli nii ammu aega tagasi  ja ikka on veel jaanuar.  Võib olla annab sellele pikakuu-tundele suht kodune olemine juurde. Kuna on covid jama, siis peab piisama tööst ja toidupoest küll. Parem ei võta liigseid riske.  Ja kodus on ju hea olla.

Vaatasin järelvaatamisest „Homme saabub paradiis“, s.o dokfilm prügikastis sorijatest. Mulle avaldas see film tõesti muljet. Vaevalt, et ma ise oma nina prügikasti pistaks, aga see äraviskamise kultuur on ikka massiliselt üle-võlli läinud, ja sellest on siiralt kahju. Need prügihunnikud, kus orgaanika on segunenud plastiga on liiga üüratud. Mina rumaluke mõtlen, et tootmine võiks käia vajadusepõhiselt, mitte ületrumpamise või igahinnaeest pakkumise põhiselt. Praegu aga toodetakse pea kilplaslikult.

Seda maailma mina suurt ei muuda paremaks. Suuri tegusid ei tee, aga mõne väikese, nii iseenda pärast, ikka teen. Toitu ma ära ei viska, kui midagi alles jääb, sööb koer. Kilekotte kasutan korduvalt, purgid-pudelid saavad ka uuskasutatud või siis rändavad vastavasse konteinerisse. Kõik kõdunev läheb komposti. Pisikesed teod, aga ehk päästavad maailma kasvõi natukene.

Kodused nädalavahetused on head ka selleks, et olen suutnud selle jaanuariga teha ära mitu sellist asja, mille tegemiseks olen hoogu võtnud pea kümme aastat. Näiteks oli mul päevatekile üks siiluke õmblemata, ja nii ta mul kasutuses oli, ilma ühe ääresatsita. See jupikese puudumine just ei häirinud ka, aga asi näis ikkagi lõpetamata ning kogu aeg tiksus ka kuklas, et peaks selle väikese õmblemise töö ära tegema. No näed, vaid kümme aastat kulus mõtlemisele J Võtsin siis laupäeval käsile ja õmblesin ühe puuduva volangi ära ja sattusin nii suure õmblemise soone peale, et tumbakaas sai ka endale uue kuue. Eks seegi oli selline töö, millele olin pikalt vaadanud, et peaks tegema. Umbes aasta tagasi kudusin tumbale uue kesta ümber ja tegelikult see kaane-mõte, millest ja kuidas teha, vajaski settimist. Ja nüüd sai kokku päris kenake mu meelest.

Küllap see, et meil selline vana tumbotška alles on, on ka kokkuhoiu ja planeedi päästmise poliitika. Lihtsalt ei ole pidanud vajalikuks seda millegi uuema ja kaasaegsemaga asendamist. Ja ka see kootub kuub on uuskasutus, lõng on teisel, võib olla isegi kolmandal ringil. Säästuprojekt missugune. Ja minu maailmas on kuidagi palju parem tunne :)




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar