neljapäev, 28. oktoober 2021

37: neljapäev ja jälle neljapäev

 

*Vestlesin puruvana naisega. Ta ise ütleb, et lapslapsed hüüavad teda nii. Oma kõrges, 96 aastases eas, on ta väga vitaalne, elurõõmus, tõeline eeskuju. Rääkisime koertest, kassidest, kalapüügist, oravates, hooldekodust, söögi tegemisest. Huumorisoon on tal nii minuga ühel lainel, et naersime oma naljade üle südamest mõlemad. Antagu talle seda elujõudu veel pikalt! Õhtul hakkas jälle vast akent vihma krabistam ja tuul möllama. Ühel  hetkel kadus taas elekter ja lugesin nagu lapsepõlves taskulambivalgel salaja teki all. Sügise rõõmud!

*Hommikul pimedus jätkus. Läksin lihtsalt varem tööle usus, et seal on valgus olemas. Oligi. Sain oma kohvi juua. Pesemist vajav pea pidi kannatama ja ega muud olnudki häda. Häda tuli päeva jooksul, kui selgus, et homsed plaanid on ka torm tuksi keeranud. Liialdades öeldes muidugi häda. Ega ühe kokkusaamise ärajäämine ju suur häda ei ole, lihtsalt kurb on.

*Koristasin tube ja lillepeenraid ja kasvuhoonet, sest tänane plaan läks vett vedama, kuid ega kodus kasulik-olemise puudust ju ei ole. Küll aga õhtul, kui päike end korraks näitas, tuli kahjutunne: küll oleks ilus olnud läbi klaasseina päikeseloojangut ja tuulist merd vaadata.

*Lehed on juba pruunid ja paras aeg neid riisuda. Seda enam, et hea kaasa tegi meile peenrakastid ja mina sain nad lehti täis vedada.

*Päev jagunes kaheks, üks osa läks lörri, sest rääkisime üksteisest mööda; samas teine osa oodatus toredam. Meil käisid väikesed külalised, kellega meisterdasime koos kaarte. Mulle endale meeldib asju välja mõelda ja teha ning minu arvates on nii oluline ka anda lastele uusi kogemusi ja võimalusi. Ma ei tea, kas ma olen suuremasi juhendaja, aga ma vähemalt soovin ja proovin.

*Roaldi saates kõnelesid kõnelesid noored kliimaaktivistid. Olen oma tarkusega mõelnud, et mis teadmisi on nii noortel kliimast, maast ja ilmast, et oma meelt avaldada. Kuid täna tulihingelist 15 aastast kuulates tekkis küll vastupidine tunne ja selline meelekindlus mulle pigem meeldis. Olgu siis nende teadmistega, kuidas on. Inimene tarbib ikka tohutult, raiskab palju, aga kohati ei ole ka tavatarbija selles süüdi, et pakend on pakendatud omakorda pakendisse ja kui sul muud võimalust ei ole, siis ostadki n.ö pakendatud pakendis ning prügikastisisu aina kerkib. Ise olin täna küll väga säästlik, ostsin räime, millest pead sõi kass ja kilekotti kasutasin kassikalajaoks sügavkülma panemiseks.

*Mõnel päeval võiks ka ilma K-jututa läbi saada, aga ei seda juhtu, tuleb sisse uksest ja aknast ning kuidagi märkamatult võtan ise ka selleteemalisest vestlusest osa.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar