Mida muuta ei saa, selle üle tuleb vinguda
Talv oli ikka väga lühike, nii
lühike, et ei jõudnud isegi talve nõmeduse üle vinguma hakata. Oleks võinud
ikka veel kesta. Aga mida muuta ei saa, selle üle pole mõtet hädaldada ka.
Hädaldaksin hoopis eile vaadatud Kahekõnest kuuldu üle. Või mis hädaldus seegi
on, lihtsalt ma ei tea, kas ma olen väga loll, aga ma ei saa aru, millise kunsti
liik on vägivalla, haiglaslike tegude, pedofiilia levitamine, sellele õhutamine.
Ilmselgelt, nagu ütles Tõnu Ots, saab kõik alguse kusagilt ehk siis
vaatamisest, kuulamisest ja kui keegi normist kõrvalekaldega loeb mingit
räigust kordi ja kordi, siis võib sealt tulla tegusidki. Seal käis ikka kohati täielik filosoofiline hämamine
ja pugemine sõnavabaduse taha. Sõnal on sõna jõud, sõna võib tappagi ja iga
normaalne inimene ei väljenda end tsensuurivabalt, mõistus kontrollib, kas seda
või teist sobib välja öelda või mitte, vaatamata sellele, et meil on
sõnavabadus. Kust üldse tuleb mõte
hakata kirjutama sellist asja? Sensatsioonihimu, tunne et ei ole orbiidil? Kas Kender karjub appi, et appi, märgake mind?
Vaatamata sellele, et võib olla mõningal juhul võib mõni sarviline sõna ka minu suust välja lipsata, ei meeldi mulle, kui raamatus kasutatakse n.ö rumalaid sõnu. Muidugi ei aja mind üksikud väljendid hulluks, aga eelistaksin siiski, et kirjanik on ilma roppusteta suutnud end väljendada. See ei ole isegi keskealise naise tühipaljas arvamus, ma olen kogu aeg arvanud, et on olemas sõnad, mille väljaütlemine on labane ja nõme. Rääkimata räigustest. Lugemise valikul on küll see eelis, et ei pea lugema kui ei meeldi, aga ometigi ei peaks avaldama seda, millest võib midagi halba sündida. Vaatame, mis sellest asjast tuleb lõpuks?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar