Olen millegipärast hakanud vastama erinevatele
netiuuringutele. Üks põhjus, miks ma seda teen, on kindlasti, et neid tehakse
sihtotstarbega ja kui kõik eiraksid, siis ei saagi ju midagi teada. Nii et siis
vastasin viimati netikäitumisega seotud teemadel. Oli väga pikk küsitlus, aga lõpuni ma tegin selle ja pean
ütlema, et täiesti asjalik oli. Seal oli see miski, millega ma tõepoolest
tegelen ja oli mingis mõttes ka kasulik, sest silma jäid ka mõned
veebikeskkonnad, millest seni ei olnud kuulnudki või olin ära unustanu ja mida
ma kohe järgi katsetama hakkasin. Näiteks videoid vaatan ainult youtubest ja
vimeost nagu oleks kuulnud aga täpsemalt uurinud ei ole.
Seevastu mingi aeg tagasi täitsin pudelivee kohta käivat
küsitlust, mis oli täiesti tobe ja mulle näib, et sellise küsitlusega ei saa
küll mitte mingit adekvaatset infot tarbijakäitumise kohta. Küsimus kas
pudelivee tarbimine teeb sind õnnelikuks või enesekindlaks või rahulolevaks või
väärikaks, paneb üldse õlgu kehitama.
Pudelivesi seda nüüd küll kindlasti ei tee või vähemalt ma ei tea kedagi, keda
pudelivee ostmine ja joomine õnnelikuks teeks :D Võib olla ma lihtsalt ei tunne
selliseid inimesi. Reklaamide alal oli vist sama, kas oled näinud ja kas see
muudab minus midagi. Ei muuda, ma usun et pole ainuke, kelle jaoks on need
lihtsalt ühed tüütud vahepalad ja enamasti nende sisulist poolt tähele ei
panegi.
Õnneks on küsitlustele vastamine alati vabatahtlik. Väikest
präänikut lubatakse teinekord ka, aga ega see präänik vastamist ei mõjutagi.
Keegi peab aga higipullid otsaees välja mõtlema kogu selle küsimustiku
ülesehituse ja loogilisuse, olgu või jabur.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar