esmaspäev, 22. juuli 2024

Kaheteistkümnes ülestähendus

 *Keegi instagramis ütles, et suvel on üritusi ja muid tegemisi, sellepärast ei raatsi magadagi. Olen selles samas paadis. Kuigi et magada ikka tahaks ka, aga igale poole jõuda samuti. Nii et kumma poole kasuks otsustada ? 

*Olin kalendrisse märkinud Rolfi ja kuna me teda armastame, siis kohale sõitsime. Ta oli armas endiselt :D Kodutee oli ka tore. Mulle ei meeldi ühte teed kaks korda sõita. Seega suundusime teadaolevast teisele poole ja õppisime kodumaad tundma. No õige natuke.

*Ja siis oli jälle minek. Viljandi Ugalal on sellel suvel väga vahva jalutamise etendus. Kõrvaklapid antakse pähe ja jalutasime mööda Viljandit koos kahe näitlejaga. See oli legendaarse Jaani, aga ka hoonete lugu. Väikesed istumise ja tegevuste peatused andsid oma näo juurde ja muidugi snaps ka. 

*Kodu vajab koristamist, seda enam et kaasa kogemused ühel külaskäigul olid väga negatiivsed. Mind sellised teated ikka tiivustavad. Ei taha olla see laisk ja lohakas. Nii et koristasin toas ja õues ning ma tõesti naudin oma kodus olemist... 

* .... mis muidugi ei tähenda seda, et jälle minek ei oleks. Läksime esiklapsega kvaliteetaega Saaremaale veetma. Natuke pabistasin praamile sõitmist, aga see on nüüd tagantjärgi mõeldes sulgaselge lollus :D Meie lemmikpaik oli kindlalt Karala külas asuv Lambakogu teemapark. Imponeerib alati rajaja pühendumus, hea idee ja need ei olnud lihtsalt kivinukid, vaid ikka looga lambakujud. Seal samas oli väga armas majutus imelise aiaga, 100 punkti kindlalt tarbeaiale. Väga äge oli sõita ka Päranditeel, mis on 11 km pikkune kruusatee, saatjaks miljon-triljon dollari väärilised vaated merele. Vaimustusin ka Kiipsaare majakani matkamisest. Me küll ei olnud üldse arvestanud sellega, et matkame hakkame. Selgus, et majakani tuleb 4,5 km matkata ja osa rajast ka liivadüünid. Lõppeks oli kõik hästi, otsisime rannast ilusaid kive, pildistasime toredaid taimi ning käisime poolsaare tipus. Saaremaal on tõesti palju vaadata, sellest tuleb lihtsalt rohkem aega võtta. 17 km ja 24000 sammu oli päeva kõndimiste saak.

*Ühelt käigult tagasi ja uus on juba planeerimisel. Hinges on juba põnev. Õnneks argipäev hoiab maapeal oma tööde ja tegemistega. Ja esmalt tuleb ka vana reisiväsimus välja puhata. 

*Ajas ennastki muigama, kuidas ma meie kiisukest hommikul prügi välja viies hüüdsin ja kiisuke minu kutsumise peale kohale jooksis, mina  vihmase kassi sülle beebiasendisse panin, tuppa kõndisin, kaasa poole pöördusin, et käpakesed mustad ja kuidas kaasa kenasti kiisukese käpakesi puhastas. Kas see on nüüd see, et vanad inimesed lähevad lapseks või see, et meil lihtsalt ei ole igapäevaselt enam last, kelle eest hoolitseda. Igatahes kiisuke saab seda hoolt ja armastust kahelt poolt :)

*Fb-s oli kriitiline postitus moonipõllu hullusest. Hakkasin ka kommenteerima ja lõpuks kustutasin ikkagi ära, et ah, las jääda. Mina mõistan seda hullust, sest midagi nii ilusat annab otsida. Aga mõelge juba siis, kui külviaeg on, et inimesed pildistavad tänapäeval kõiki ja kõike ning mõelge sellele, et need õienupud aitavad teie rahakotti täita. Küsige raha. Kui igaüks ei maksagi, siis mina usun ikkagi inimeste headusesse, enamus ikkagi maksab, kui asi käib aususe peale. Tegime ka pilti Raplamaal, nii ilus moonipõld jäi juhuslikult ette. Me küll põllu sisse ei roninud, aga ega raha ka kusagile jätta ei olnud. Kusagilt katastrist otsida ja siis tasuda oleks igale liigne vaev ühe väikese klõpsu eest.

*Ritsikad siristavad, kuidagi liiga vara. Enne igasugust õiget aega on valminud mustad sõstrad ja seda tüütumast tüütut tööd nüüd teengi.

*Viisin ämma jälle külla.  Tosin minu skoorist tõusis. Ja muidugi oli tore. Nemad meenutasid omi aegu, kuigi et mind see ei puudutanud,  oli huvitav kuulata ikkagi.

*Lugesin just raamatut metsavendadest, ja õhtul uudisetes rääkis, et hakkame ehitama punkreid. Väga õõvastav tunne tekkis - kas see saab kõik uuesti võimalikuks. 

*Mõnikord mõtlen, et oma tahtmisi tuleb ise piirata veidi, sest praegu on iga nädal broneeritud ja puhkus ka nii broneeritud, et kodus unelemise aeg on liiga lühike. Aga siis mõtlen, et millal veel. Kui keha enam hoogsalt ei kõnni, küll siis jõuna kotil ka konutada. Koduseid töid tegelikult praegu nii üliväga palju ei ole. Vaatasin Palusalu peenraäärte korrastust, siis seda vaadates oleks küll, aga minul on oma aed ja perfektsustesse ei pürgi. Nii et vist võin ringi lennata ikka.

*Patsutan endale õlale alati, kui teen midagi sellist, milleks ma olen end pikalt sundinud. Seekord oli selleks õmblustöö hommikult, enne tööle minekut. See on midagi väga ebatavalist üleüldse, et keegi hakkab midagi ekstra õmblema hommikul vara. Mingid pisi-nõelapisted on teine lugu. Igatahes õmblesin kunagi seeliku, mis vahepeal sai kohandatud kleidiks, siis veel teistmoodi kleidiks ja nüüd siis seelikuks tagasi. Linane kangas ja korruselise moega ning seda oli võimalus sättida. Igatahes olen rahul ja seelik taas nagu uus.

*Läks nii, et tervelt kuu või isegi rohkem, ootasin porgandite tärkamist pikisilmi. Jõudsin isegi lisakülvi teha, sest mine neid seemneid tea. Nüüd nad siis on tõusnud kõik, ilusad pikad read porgandeid. Harvendasin neid nüüd usinasti. Vajab aegsasti porganditoitude retsepte uurida.

*Teater taas. Mullingari kandis käisin. Ütleme nii, et jäin rahule, aga vau elamust ei olnud. Vähemalt oli õnneliku lõpuga lugu. Või on asi selles, et vaimustuda on raske, kui neid elamusi tuleb uksest ja aknast, et neist on lihtsalt üledoos. 

*Tänane vaarika korje kulges vihmas. Internetiteated lubasid, et sadu ei tule, aga tuli siiski. Minul iga mammu arvel, sest selgub, et talvised marjasööjad on meil jätkuvalt olemas. Olin üsna märg kui tuppa läksin. 

*Suundusime jälle sõitma. Suvel lihtsalt peab iga sõbrannaga eraldi aega veetma. Põhja-Läti on tore. Meie märksõnadeks kujunesid erinevatest materjalidest skulptuurid, labürindid ja eluaegsed mälestused. Igatahes igast labürindist me välja pääsesime, ka olukorrast, mil autol rehv katki ja oleme eikusagil, keset tühjust. Aga kogen ikka maailma helgemat poolt. Selgus, et ka eikusagil oli keegi hea inimene, kes südamest aitas, kes oli nii tore, et pärast mitut tundi jahmimist kallistasime ja lahkusime muigvel sui. On mida meenutada.

*Täna oli olukord, kus oleksin pidanud saama ise kedagi aidata, aga ma ei saanud hakkama. 

*Paar aastat tagasi käis mul tööjuures üks soomlasest härra, uuris meie elupaiga kohta ja ütles, et kirjutab libretot, kuhu kavatseb ka meie legendid sisse kirjutada. Täna külastas ta mind jälle. Mina olin tal meeles ja tema oli mul meeles. Sellised juhuslikud kohtumised on imelised, minul oli rõõm hinges veel pikalt. Seekord oli tal küll teine teema ja teine küsimine, aga et ta küsima tuli, on tõestus, et olin tema usalduse ära teeninud. Jään nüüd taas oma Mikkot ootama. Nagu mingit Nipernaadit :D

*Pärast kahte pikka rännupäeva oli mul jaksu ka jalgpalli finaal ära vaadata. Oli õige otsus, sest mäng oli igati seda väärt - minu südamemeeskond võitis ja nad tõepoolest mängisid nii, et lust vaadata. 

*Elu eluke, olen väga häiritud nüüd. Minu tädike lahkus juba pool aastat tagasi. Tean, et tema matjal olid sõltlaste probleemid, aga et need on nii suured ja on minetatud igasugune vastutustunne, seda ma küll kartsin, aga lootsin ikkagi parimat. Hakkasin nüüd uurima, kas tädike on maamulda saanud, selgub, et ei. Hoopis kogub võlga. Asi on küll ametlikuks antud, aga olen veendunud, et kasu sellest ei ole. Kellegi tuhk nüüd tagatis ei ole.  

*Ja jälle sõitmisi täis päev, sest talud olid avatud ning noorpere soovis minna ja mina ikka ja alati ka. Esimene peatus oli Rummu karjääris, kus meil olid kanuud renditud. Sügavuse ees on mul alati hirm olnud, aga endalegi uskumatu, et seekord olin hirmuta. Igatahes oli vahva karjääri põhja uudistada ning seal rahulikult triivida. Padise kastell oli vahva söögikoht. Üleüldse on Padise kena koht. Sootsu lavendlisse viis pikk ja kitsas kruusatee. Sinna oli kohale sõitnud küll pool Eestit, autode voor oli lakkamatu ja rahvast palju. Eks see lavendlipõld kõlab eksootiliselt, ennastki peibutas mõte imeilusast lillast põllust. Paraku ei olnud õitsemise kõrghooaeg ja põld nägi välja üsna roheline. Kuid vastuvõtt oli tore, ja nüüd on nähtud. Edasi kulgesime mööda käänulisi teid Haapsallu. Suvi on ikka õige täpikese kirja saanud, kui Haapsalus promeneeritud. Minu lemmik linn. Ja siis pika ringiga koju ja 14h päevast kirjas.

*Natuke koristasin ja rohkem kätt ega jalga ei liigutanud. Oli mõnusalt soe ja putukavaba olemine ning võrkkiige võtab mind alati vastu :D







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar