pühapäev, 9. september 2018

Ilmast ja rabast ja vanaemast


Küllap ei ole mul kunagi 8. septembril enne nii palav olnud. Võrratu suvi kestab ikka veel, ime-li-ne. Saaks selle suve purki panna, siis teeks seda. Kuna ei saa, siis tuleb purki panna valmivaid vilju. Tegelikult topin kõike sügavkülma, sest mugavus eelkõige. Kui juba kraam on kokku korjatud, on ju lihtsam ja küllap ka tervislikum, sügavkülma variant.
Olen mitmeid kordi seenel käinud. Metsaalused on seeni täis. 1h ja 10 liitrit olemas. Eile käisin kolme väikese seeneuurijaga matkamas Soomaal Ingatsi rabas. Sealne metsaalune oli samuti igasugu puravikke, tatikaid ja kärbseseeni täis. Lisaks veel pohlad, jõhvikad, mustikad. Suud saime kõik siniseks.  Väikesed matkasellid olid vaprad. Kohe kindlasti vapramad kui mina. Vaatetorni vudisid nad üks-kaks-kolm kiiresti üles. Kuna ka kõige väiksem, 1,5 aastane mükoloog, samuti sinna suundus ja muudkui ronis, olin sunnitud järgnema. Ega see hea mõte ei olnud, aga võtsin end kokku ja päästeametit ei läinud tarvis 😅. Ei ole lihtne olla kaks ühes: kõrgusekartja ja vanaema.  Nii väga tahaks ikka olla see legendaarne vanaema, kes oli õunapuuotsas.  Raba oli aga üsna rahvarohke. Küllap ilusa ilma kutse loodusesse.
Täna on vanavanemate päev. Oma vanavanemaid ei ole ma kunagi näinud mujalt, kui vaid piltidelt. Mõiste „vanaema“ tõi minu ellu minu ema. Mina olin peres essa, kes talle selle rolli kinkis. Mäletan, et ta ütles, et ega ta neid tittesid nii väga kantseldada ei taha, kuid tegelikult kujunes ikkagi nii, et see mida oled eos arvanud, ei osutu tegelikkuseks. Tegelikult on minu lapsed äärmiselt tänulikud oma vanaemale temaga koos oldud aja eest. Ta ei olnud küll „vanaema õunapuu otsas“, kuid ta lasi lastel olla lapsed. Ainult vanaema juures oli neil võimalus ehitada oma onne, mängida karjakoplis, võtta lehmajoogivannist vett oma sopakookide jaoks, otsida kanapesast mune, mängida kasside-koertega ehk teisisõnu ehe naturaalne maaelu.  Nende sõnul oli vanaema ka siis helge, kui tal ei olnud kõige parem tuju, kui ta torises millegi pärast. Ma ei tea täna, kas ma oskan seda järgi teha. Aga mul on eeskuju olemas. 
Pealtnäha üsna süütuke torn. Ilus igal juhul - sulab taevaga ühte :)
Need peegelused :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar